Hop til indhold

Tidspunkt: 9. november kl. 12-12.40.

Oplægsholder: Thomas Ryberg og Christian Dalsgaard.

Målrettet til: De gymnasiale uddannelser.

Om oplægget

Hvordan udnytter vi digitale teknologiers særlige potentialer i undervisningen? Hvordan kan digitale teknologier medvirke til at udvide elevers muligheder for at undersøge, handle, løse, skabe, udfolde sig, udtrykke sig, etc.

I oplægget præsenterer Thomas og Christian en model for fire typer af digitale læringsrum, der giver bud på, hvordan vi med brug af digitale teknologier kan indrette læringsrum, der styrker handlekraft, kollaborativ vidensopbygning, synlighed i klassen og interaktion med omverdenen

Om oplægsholderne

Thomas Ryberg er professor i PBL & digital læring og leder af Institute for Advanced Study in PBL (IAS PBL). Hans forskningsinteresser ligger særligt inden for Networked Learning og Problem Baseret Læring (PBL). Han er særligt interesseret i PBL og hvordan digitale teknologier muliggør nye måder at arbejde med uddannelse og læring. Har i 2022 udgivet bogen 'Digitale Læringsrum' sammen med Christian Dalsgaard (AU).